24 Ocak günü saat 20:55’de meydana gelen 6.8 büyüklüğündeki deprem sonrası Elazığ Merkez’de ve ilçelerindeki binalarda oluşan hasarlar, ilgili ekiplerce tespit edilmiştir.
Bu kapsamda yapılan ilk tespitlerde durumu hafif veya orta hasarlı olarak tespit edilen kimi yapılar için Zorunlu Deprem Sigortası poliçelerinin verdiği hakka binaen DASK’a (Doğal Afet Sigortaları Kurumu) başvurular yapılmış ve ödemeler alınmıştır.
Lakin hasar tespitine yapılan itirazlar sonucunda hasar durumu sonradan ağır hasar olarak değişen bina sahiplerinin DASK’a yaptığı ikinci başvurulara DASK tarafından olumsuz cevap verilmektedir.
DASK’ın bu uygulaması mevzuata aykırıdır. Yani binası sonradan “ağır hasarlı” olan kişilerin poliçe limitleri dahilinde tazminat talep etme hakkı vardır. İlgililer mahkeme veya Sigorta Tahkim Komisyonu yolu ile haklarını aramalıdır.
Bu kapsamda Covid-19 salgın hastalığının ülkemizde görülmüş olması sebebiyle yargı alanındaki hak kayıplarının önlenmesi amacıyla yapılan kanun değişikliği sonrasında, 17.04.2020 günü kesin listelerin ilan edilmesi sebebi ile ağır hasar tespitinden sonra 15 günlük DASK'a ikinci müracaat süresinin (hasar durumu değiştiğinden tekrar başvuru yapılmalıdır) 14.05.2020 günü dolduğu gözden kaçırılmamalıdır.
Dask sigortamızı yaptırdığımız şirket süresi dolduğu halde bize dask süremizin henüz doğmadığını söyledi 3 ocakta dolan dask süremiz bilgi verilmediği için dask tan faydalanamıyoruz yapabileceğimiz birşey varmı yardımcı olurmusunuz.
YanıtlaSilMalesef 2012 ve 2015 yıllarında yapılan kanun değişiklikleri ile DASK poliçelerinin yenilenmesi konusunda bütün sorumluluk sigortalılara yüklenmiştir. Daha öncesinde sigorta poliçesini düzenleyen şirketlerin ayrıca da kredi kullanımlarında da bankaların yenileme konusunda sorumluluğu vardı.
SilŞu durumda ancak size şirket tarafından yanlış bilgi verildiğini ispatlayabilirseniz şirketin sorumluluğu gündeme gelebilir.